کاغذ سنگی دارای ماندگاری و طول عمر بالا

کاغذ سنگی دارای ماندگاری و طول عمر بالا
کاغذ هایی با ماندگاری و طول عمر بالا به جهت چاپ اسناد مهم و همچنین کتابهای نفیس بسیار کاربردی خواهند بود. کاغذ سنگی با دارا بودن این قابلیت از سایر کاغذ ها متمایز بوده و انتخابی مناسب برای این منظور است.

شاید شما نیز زرد رنگ شدن کتابها پس از مدتی کوتاه را با چشم خود دیده باشید. این زرد شدگی که با اصطلاح کهنگی شناخته و بیان میشود، در پی شکست سلولهای گیاهی موجود در بافت کاغذ های سلولزی و نشت مواد درونی به بیرون اتفاق می افتد که دلیل آن با عواملی همچون سرد و گرم شدن و در معرض رطوبت قرار گرفتن مرتبط است.

این نکته برای کتابهای نفیس و تاریخی حائز اهمیت بسیار است. بطوریکه به یکی از بزرگترین دغدغه های باستان شناسان در رابطه با نسخه های خطی و کتب قدیمی تبدیل شده و هر ساله مبالغ هنگفتی برای جلوگیری از این امر صرف میشود.

کاغذ-سنگی-ماندگاری-بالا-stone-paper

دلیل ماندگاری بالای کاغذ سنگی

کاغذ سنگی به دلیل داشتن ویژگی های خاصی همچون: مقاومت در برابر تغییرات اقلیمی و هوایی، حشرات و جوندگان، کشش و پارگی، آب و رطوبت و… دارای ماندگاری بالاتری به نسبت سایر کاغذ هاست.
بنابراین، با استفاده از این کاغذ برای چاپ و تهیه کتب ارزشمند و همچنین اسناد مهمی که قرار است مدت های طولانی بایگانی شوند، دیگر نیازی به نگرانی در این مورد و صرف هزینه و زمان برای نگهداری از این اسناد و کتب نبوده و میتوان انرژی خود را بر روی مسائل مهمتری صرف کرد.

شاید بتوان گفت: کاغذ سنگی به دلیل اینکه از چوب تولید نشده و در ساخت آن از سنگ بهره گرفته اند، این چنین در مواجهه با عوامل مخرب محیطی مقاومت کرده و آسیبی نمیبیند. چرا که سنگ از چوب قوی تر است.

کاغذ سنگی دارای ماندگاری و طول عمر بالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا