کاغذ سنگی دارای بافتی نرم و یکنواخت

کاغذ سنگی دارای بافتی نرم و یکنواخت
کاغذ سنگی دارای بافتی نرم و یکنواخت است که به آن زیبایی ظاهری خاصی بخشیده و کاغذ را برای صنایع مختلفی همچون چاپ و تبلیغات مناسب کرده است. این نرمی و لطافت، در میان محصولات کاغذی بی نظیر است.

بافت کاغذ سنگی به گونه ای است، که در سطح آن هیچگونه خلل و فرجی دیده نمیشود و علت آن را میتوان در ترکیب ماهرانه مواد تشکیل دهنده آن یافت.
ترکیب مواد به قدری یکدست و همگن است، که در سطح کاغذ سنگی کوچکترین برجستگی و فرورفتگی دیده نمیشود و به عبارتی دیگر بافتی غیر دانه دار دارد.

دلیل نرم بودن کاغذ سنگی

شاید بتوان گفت مواد تشکیل دهنده این کاغذ از عناصر آسیب پذیری همچون الیاف گیاهی نبوده و حالتی خشک و شکننده ندارند و برای همین است؛ که در محل های خط تا دچار شکستگی نمیشود. گویا یک همبستگی و انسجام درونی در بافت آن وجود داشته که مانع از گسستن ذرات تشکیل دهنده آن میشود.این نرمی و لطافت، کاغذ سنگی را برای کاربرد در صنایع زیادی از جمله تبلیغات مناسب کرده است و با استفاده از این کاغذ در چاپ هدایای تبلیغاتی، میتوان این احساس لطافت و زیبایی را به مخاطبان خود نیز هدیه داد.

بافت-نرم-و-مخملی-کاغذ-سنگی-stone-paper

لازم به ذکر است که در سطح کاغذ سنگی هیچگونه پرزی وجود ندارد در حالی که اگر سطح کاغذ های معمولی را مشاهده کرده باشید، سرشار از پرزهایی است که به آن حالتی زبر و کمی خشن بخشیده است. اگر قصد بیان علت آن را داشته باشیم، میتوانیم بگوییم که این پرزها در نتیجه شکسته شدن الیاف سلولزی در هنگام تولید خمیر کاغذ است.

کاغذ سنگی دارای بافتی نرم و یکنواخت

0 در مورد “کاغذ سنگی دارای بافتی نرم و یکنواخت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا