راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک

راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک
نخستین خط تولید کاغذ از سنگ آهک با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه اقتصادی شهر یزد راه اندازی شد. ایران با راه اندازی این واحد تولیدی به جمع چهار کشور تولید کننده کاغذ سنگی در جهان پیوست.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از قسمت های مختلف این کارخانه و آشنایی با روند تولید کاغذ سنگی، خطاب به تمامی صنعتگران و تولید کنندگان بیان کرد “کار خوب حتی در شرایط بد اقتصادی نیز نتیجه بخش خواهد بود”

ویژگی های کاغذ سنگی تولید شده

کاغذ سنگی تولید شده در این واحد با داشتن ویژگی های منحصر به فرد زیادی، برتری هایی نسبت به کاغذ های سلولزی دارد این محصول و حتی چاپ آن در برابر آب، روغن و حتی ذرات گرد و غبار کاملا مقاوم است. مقاومت کششی بالا از دیگر ویژگی کاغذ سنگی بشمار میرود. کاغذ سنگی در برابر حشرات و جوندگان و همینطور در برابر شعله ور شدن کاملا مقاومه و از دمای محیط تاثیر نمیپذیره و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد، این کاغذ کاملا تجدید پذیر و صد در صد قابل بازیافت است.

کاغذ سنگی دوست دار محیط زیست

مدیر عامل این واحد تولیدی عنوان کردند، کاغذ سنگی تولید شده در این کارخانه به دلیل سفید بودن طبیعی، به هیچ اسید و کلری برای رنگبری خمیر خود نیاز نداشته و از آنجایی که این مواد موجب آلودگی سفره های آب زیر زمینی میشوند، میتوان گفت: “کاغذ سنگی موجب آلودگی محیط زیست نمیشود”. همچنین، این کاغذ کاملا چاپ پذیر بوده و با دستگاههای چاپ افست، فلکسو و لترپرس سازگاری کامل دارد.

راه-اندازی-خط-تولید-کاغذ-از-سنگ-آهک-در-یزد-stone-paper-yazd-2

ایشان همچنین بیان کردند:

طبق آزمایشات و مقایسه ای که بین کاغذ های سنگی وارداتی و نمونه تولید شده در ایران انجام گرفت، به خوبی مشخص شد که نمونه ایرانی کیفیتی بالاتر داشته ضمن اینکه با قیمتی پایین تر به روش های رول و شیت، به بازار های داخلی و صادراتی عرضه میشود.

راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا