کاربرد های کاغذ سنگی در صنایع مختلف

کاربرد های کاغذ سنگی در صنایع مختلف
کاغذ سنگی در ضخامت های 80 الی 380 میکرون در حال تولید است و آنرا میتوان در کلیه صنایعی که در آنها از انواع کاغذ و مقوا استفاده میشود بکار برد. ما در این نوشته به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

1- کاغذ سنگی در چاپ و نشر

کاغذ سنگی را میتوان در چاپ کتابهای نفیس و ارزشمند استفاده نمود. این کاغذ به دلیل ماندگاری و طول عمر بالای خود، این امکان را میدهد تا کتب نفیس ما سال های سال به همان شکل اولیه باقی مانده و دچار کهنگی و زرد رنگ شدن نشوند.

2- کاغذ سنگی در تحریر

از گرید تحریر کاغذ سنگی، میتوان برای تهیه کاغذهای تحریر در ابعاد مختلف، دفتر و دفترچه، کاور دکمه دار و… استفاده نمود. ضمن اینکه، بر روی کاغذ سنگی میتوان با خودکار، مداد و سایر وسایل نوشتاری عمل نگارش را انجام داد.

3- کاغذ سنگی در تبلیغات

کاغذ سنگی برای چاپ بروشور، کاتالوگ، پوستر، نقشه های گردشگری و هدایای تبلیغاتی همچون: سر رسید، تقویم رومیزی، دفترچه های یادداشت، ساک دستی و… استفاده میشود. که این کاغذ به دلیل خاص و منحصر بودن یک گزینه بسیار مناسب برای تبلیغات بوده و به خوبی نشانگر برند های منحصر به فرد است.

4- کاغذ سنگی برای لیبل (برچسب)

چاپ لیبل های چسبدار از دیگر کاربردهای کاغذ سنگی است. این لیبل ها علاوه بر داشتن مقاومت در برابر آب و پارگی، با استفاده از زینک و مرکب معمولی و بدون نیاز به خدمات تکمیلی چاپ، چاپی با کیفیت و به صرفه را میپذیرند.

5- کاغذ سنگی در بسته بندی

کاغذ سنگی را میتوان در بسته بندی مواد غذایی جامد و مایع، مواد معدنی و پتروشیمی همچون سیمان، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین تولید کارتن های بسته بندی لیمنتی و جعبه دستمال کاغذی استفاده نمود.

6- کاغذ سنگی در دکوراسیون داخلی

از کاغذ سنگی همچنین میتوان برای تولید کاغذ دیواری و روکش های MDF ضد آب و مقاوم در برابر پارگی با طول عمر بالا و مقاوم در برابر حشرات موذی و جوندگان استفاده کرد.

7- کاغذ سنگی در ظروف یکبار مصرف

کاغذ سنگی یک کاغذ بهداشتی و دارای تاییدیه های سازمان جهانی بهداشت بوده و از آن میتوان برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی کاملا بهداشتی استفاده نمود.
میتوان از کاغذ سنگی برای تولید لیوان های کاغذی استفاده نمود بدون اینکه نیازی به پوشش پلی اتیلن داشته باشد ضمن اینکه به راحتی و با حرارت دادن لبه های لیوان دوخته میشود و میتوان روی آن تبلیغات را چاپ کرد.

کاربرد های کاغذ سنگی در صنایع مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا