کاغذ سنگی دوستدار طبیعت

کاغذ سنگی دوستدار طبیعت
تولید کاغذی با استفاده از سنگ و نه چوب درختان، گامی مهم در راستای حفظ منابع طبیعی است. همچنین این کاغذ با داشتن ویژگی های بسیاری، بزرگترین حامی محیط زیست بوده و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمیکند.
تحقیقات به عمل آمده بر روی بافت کاغذ سنگ حاکی از آنست که، این کاغذ شگفت انگیز یک صنعت سبز و دوستدار محیط زیست است. ما در این مقاله قصد بیان این نتایج حیرت آور را داریم.

مواد تشکیل دهنده کاغذ سنگی

مواد اولیه برای تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم موجود در سنگ آهک باقی مانده از سنگبری های سنگ مرمر و کارخانه های سیمان سازی تشکیل میشود. و هیچگونه چوب درختی برای تولید آن به کار نمیرود.
ضمن اینکه در فرآیند تولید کاغذ سنگی، قطره ای آب مصرف نشده و حتی به جهت سفید بودن طبیعی این کاغذ، نیازی به استفاده از اسید و کلر برای رنگبری آن نیست. این نکته برای کشورهایی همچون ایران که با بحران کم آبی روبرو هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا، با تولید یک تن کاغذ معمولی 16000 گالن آب آشامیدنی مصرف میشود.

کاغذ-سنگی-دوست-دار-طبیعت-stone-paper

آیا کاغذ سنگی تجزیه پذیر است؟

کاغذی که با استفاده از سنگ تولید میشود، کاملا تجزیه پذیر بوده و در صورتی که به مدت یکسال در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، پلی اتیلن موجود در بافت آن بخار شده و باقی مانده آن بصورت پودر کربنات کلسیم بر جای میماند.
این اتفاق دقیقا مشابه زمانیست که پوسته تخم مرغ را به مدت طولانی در مقابل نور شدید قرار دهید. ابتدا به تکه های کوچکتر تبدیل شده و در نهایت کاملا پودر میشود. (پلی اتیلن یک پلیمر غیرسمی بوده و به محض بخار شدن در فرآیند اکسیژن سازی مصرف میشود.) همچنین پودر کربنات کلسیم باقیمانده را میتوان در صنایع مختلفی استفاده نمود که از آن جمله میتوان به تولید مجدد کاغذ سنگی اشاره نمود.

کاغذ سنگی پس از سوختن

این کاغذ شگفت انگیز حتی پس از سوختن نیز در صنایع پلاستیک سازی به عنوان کربنات کلسیم به کار رفته و حتی میتوان آنرا بارها و بارها به عنوان پلاستیک درجه دو بازیافت نمود، بدون اینکه کیفیت آن پایین بیاید و یا نیازی به تزریق مواد اولیه دست اول داشته و یا حتی همراه با آزاد شدن گازهای سمی خطرناک باشد.
انتشار کم دی اکسید کربن در فرآیند تولید کاغذ سنگی، سبب عدم افزایش این گاز خطرناک در جو و در پی آن عدم نازکی و سوراخ شدن لایه اوزون میشود.

همانطور که در بالا اشاره شد:

این کاغذ کاملا تجزیه پذیر بوده و هیچگونه زباله و شیرابه های سمی که موجب آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی میشود نیز، تولید نخواهد کرد.
با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیق و بررسی بر روی کاغذ سنگی، کاملا مشهود است که این کاغذ دوستدار طبیعت بوده و بایستی جایگزین کاغذهای معمولی گردد.

کاغذ سنگی دوستدار طبیعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا