فرمول مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی

فرمول مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی
مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت کاغذ از سنگ‌ آهک با فرمول خاص و ویژه ای با هم ترکیب شده و این فرمول در کشورهای مختلف، با وجود مشابه بودن در کلیات در برخی موارد جزیی با هم دیگر متفاوت هستند.
برای اینکه بتوان با استفاده از پودر کربنات کلسیم و بدون استفاده کردن از چوب درختان، کاغذی مفید و قابل استفاده را تولید نمود، بایستی فرمول مورد نیاز برای ترکیب مواد سازنده این کاغذ را در دست داشت.
فرمولی که با آن کاغذ سنگی را تولید می نمایند، در اختیار کشورهای محدودی بوده و در هر کشور با دیگر کشورها متفاوت است. کشور ایران نیز کاغذ سنگی های خود را با استفاده از فرمولی کاملا بومی تولید می نماید.

ترکیب مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی

ترکیب نمودن مواد اولیه در فرآیند ساخت کاغذ سنگی نیز با همان فرمول به دست آمده انجام شده و در آن فرمول مشخص می شود که از هرکدام از مواد تشکیل دهنده این محصول به چه میزانی باید استفاده نمود.

ترکیب مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی، stonepaper

با توجه به اعداد و ارقام بیان شده در فرمول ساخت کاغذ سنگی، متوجه شده ایم که در این پروژه بیش از هر چیزی به کربنات کلسیم نیاز بوده و این ماده به میزان ۸۰ درصد کل مواد اولیه مصرف شده در این فرآیند را به خود اختصاص می دهد.
در این میان ماده دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به میزان ۱۵درصد در تولید این کاغذ استفاده می شود، پلیمری تجزیه پذیر و غیر سمی به نام پلی اتیلن است. ۵ درصد باقی مانده را نیز دیگر مواد افزودنی تشکیل می دهند.

کاغذ به دست آمده از سنگ‌ آهک

کاغذی که بدین روش و با استفاده از سنگ آهک به دست می آید، تفاوت های بافتی و ساختاری زیادی با کاغذهایی که پیش از این تولید شده اند داشته و در هنگام استفاده نیز وجوه تمایز بسیاری با آن ها دارد.

کاغذ به دست آمده از سنگ‌ آهک، stonepaper

کاغذ سنگی دارای بافتی عاری از خلل و فرج بوده و انسجامی درونی میان ذرات تشکیل دهنده آن وجود دارد. بافت این کاغذ غیردانه دار و کاملا همگن بوده و در برابر آب و روغن نیز کاملا غیر قابل نفوذ می باشد.
همان انسجام درونی سبب می شود تا استحکام درونی این کاغذ نیز بیشتر شده و در مقابل کشش و پارگی بسیار مقاوم باشد. ضمن اینکه کاغذ تولید شده با سنگ‌ آهک در برابر تغییرات دمایی نیز تاثیر پذیری ندارد.

کاغذ سنگی سفیر صلح درختان

کاغذ سنگی را می توان سفیر صلح درختان و به طور کلی طبیعت نامید. این سفیر صلح پیامی را برای دوستداران محیط زیست به همراه داشته و نشان می دهد که برای تولید کاغذ نیازی به قطع درختان و نابودی جنگل ها نمی باشد.

کاغذ سنگی سفیر صلح درختان، stonepaper

این کاغذ با استفاده از سنگ آهک که فراوانترین ماده موجود در پوسته زمین است، تولید شده و نیازی به مصرف شدن حتی یک قطره آب و حتی اسید نیز ندارد. رنگ این کاغذ همان رنگ طبیعی سنگ‌ آهک است.
با تولید انبوه کاغذ از سنگ و استفاده و کاربرد آن به جای کاغذهای سلولزی، می توان به بحران های ایجاد شده در پی انباشته شدن کوهی از زباله های کاغذی پایان داد. زیرا این کاغذ کاملا تجزیه پذیر و قابل بازیافت است.

کاربرد های کاغذ تولید شده از سنگ

کاغذ تولید شده از سنگ می تواند در مصارف کاغذهای روزنامه، کرافت، pvc، pe، pp و نیز مقواهای ایندربورد، پشت طوسی و حتی کاغذ گلاسه به کار گرفته شود. کار کردن با این کاغذ بسیار لذت بخش تر از دیگر کاغذهاست.

کاربرد های کاغذ تولید شده از سنگ، stonepaper

با این کاغذ می شود تمامی جعبه های بسته بندی، تزیینی و انواع کارتن را تولید نموده و حتی از آن برای تولید تیوپ هایی که جهت بسته بندی مواد پتروشیمی، مواد غذایی و دیگر موادی که حاوی روغن هستند نیز می توان استفاده نمود.
در دیگر صنایعی که به هر شکلی از کاغذ و مقواهای دیگر استفاده می شود نیز می توان کاغذ سنگی را به عنوان محصول جایگزین قرار داد. کاغذ سنگی محصول جایگزینی است که از محصول اصلی خود کیفیت بهتری دارد.

فرمول مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی

0 در مورد “فرمول مواد اولیه در ساخت کاغذ سنگی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا