راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک

راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک
تولید کاغذ از سنگ آهک از جمله جدید ترین دستاوردهای بشریت در صنعت کاغذ سازی جهان بوده و راه اندازی خطوط تولید این کاغذ تنها در کشورهای دارای سنگ آهک مرغوبی همچون کشور ما قابل انجام است.
در دیگر کارخانه های کاغذ سازی از موادی همچون: چوب درختان، ضایعات کارتن و مقوا و نیز پلاستیک به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. در حالی که مهمترین ماده در تولید نمودن کاغذ سنگی، سنگ آهک است.
تولید کاغذ با مواد بیان شده دردسر و گرفتاری های زیادی را برای بشر به همراه آورده و خطرات زیادی را نیز به سلامت طبیعت و موجودات آن تحمیل نموده است. اما تولید کاغذ از سنگ آهک هیچکدام از این مشکلات را به همراه نخواهد آورد.

فواید راه اندازی خط تولید کاغذ سنگ

یکی از فواید راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ استفاده از کربنات کلسیم که ماده ای فراوان و ارزان قیمت بوده و بطور معمول بصورت خام بفروش می رسد، برای تولید کاغذ مورد نیاز کشور و جبران کمبودهای انواع کاغذ می باشد.

فواید راه اندازی خط تولید کاغذ سنگ، stonepaper

تولید کاغذ سنگی در کشور نیز سرشار از مزیت هایی است که می تواند کاغذ مورد استفاده کشور را تامین نموده و ما را از خریداری و واردات کاغذ و مقواهای سلولزی از دیگر کشورها به دلیل عدم توان در تولید آن ها، بی نیاز نماید.
در پی راه اندازی این خطوط تولید نیاز به نیروی کار جوان نیز به وجود آمده و همین امر سبب می شود تا نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و به دنبال آن رفاه عمومی جامعه و توان خرید هم وطنان ما افزایش چشمگیری بیابد.

پایان مشکلات محیط زیست با تولید کاغذ سنگ

با تولید شدن کاغذ سنگ می توان به مشکلات محیط زیست اعم از نابودی جنگل ها، آلودگی و کم آب شدن رودخانه ها، آلوده شدن هوا، زمین و نیز آب های زیر زمینی پایان داد. به همین علت است که به این صنعت، صنعت سبز گفته می شود.

پایان مشکلات محیط زیست با تولید کاغذ سنگ، stonepaper

همچنین اگر کاغذ تولید شده از سنگ آهک به صورت انبوه و گسترده تولید شده و جایگزین تمامی کاغذ و مقواهای مورد استفاده در صنعت شود، کلیه نگرانی های پیرامون انباشته شدن زباله در محیط زیست و خطرات ناشی از آن نیز پایان می یابد.
چرا که کاغذ تولید شده با کربنات کلسیم کاملا تجزیه پذیر و نیز قابل بازیافت بوده و به زباله تبدیل نمی شود. همچنین در تولید این کاغذ هیچگونه اسید و بازی استفاده نشده و در پی آن فاضلاب صنعتی در صنعت تولید این کاغذ صفر می باشد.

خط تولید کاغذ سنگی ایران

در کشور ایران تاکنون چندین خط تولید کاغذ از سنگ آهک خریداری شده و چند کارخانه نیز تاسیس و راه اندازی شده اند. تجهیزات مورد استفاده در این کارخانه را از کشورهایی همچون آمریکا و چین که تولید کنندگان خاص آن هستند، می توان خریداری نمود.

خط تولید کاغذ سنگی ایران، stonepaper

یکی از بزرگترین و مجهز ترین خطوط تولید خریداری شده برای کاغذ سنگی در شهر یزد قرار داشته و هم اکنون در حال تولید انبوه این محصول می باشد. این کارخانه با سرمایه ای پیرامون 3۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است.
خطوط تولید دیگری نیز توسط تولید کنندگان ایرانی این محصول از شرکت های مختلفی خریداری شده و در استان های مختلفی از کشور در حال راه اندازی هستند. میزان بهره برداری از این خطوط با هم دیگر متفاوت است.

تولید ماشین آلات کاغذ سنگی در ایران

در حال حاضر تمامی خطوط تولیدی که در کشور ما ایران راه اندازی شده اند، صد در صد وارداتی بوده و آن ها را عموما از یک شرکت چینی خریداری نموده اند. هر یک از این خطوط سالانه قادر به تولید 5-4 هزار تن کاغذ سنگی است.

تولید ماشین آلات کاغذ سنگی در ایران، stonepaper

اما دانشمندان ایرانی نیز در این مدت بیکار ننشسته و توانسته اند بخش هایی از این خطوط را با استفاده از دانش و مهارت خود، طراحی و تولید نمایند. که در طی چند سال آینده این مهندسین قادر به تولید تمام این تجهیزات خواهند بود.
با تولید خطوط تولید کاغذ از سنگ آهک توسط جوانان ایرانی، کشور ما به جمع تولید کنندگان محدود و منحصر به فرد این محصول پیوسته و می تواند محصولات خود را در بازارهای داخلی و نیز صادراتی عرضه نمایند.

راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک

0 در مورد “راه اندازی خط تولید کاغذ از سنگ آهک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا