برچسب کاغذ سنگی چیست؟

برچسب کاغذ سنگی چیست؟
برچسب کاغذ سنگی همان برچسب های کاغذی هستند که برای تولیدشان به جای استفاده از کاغذ های سلولزی، pvc، pe و pp از کاغذی به نام کاغذ سنگی که تنها با استفاده از پودر سنگ آهک و برخی مواد افزودنی دیگر تولید می شود، بهره می برند.
برچسب های کاغذی که در دنیای امروزه در تمامی صنایع و به اشکال مختلفی استفاده می شوند را می توان با استفاده از کاغذ معدنی و یا کاغذ سنگی تولید نموده و از مزیت های رقابتی این محصول با نمونه های معمولی بهره مند شد.
مزیت هایی که انجام خدمات جانبی برای این محصول را به صفر رسانده و کار کردن با آن را بسیار ساده و آسان نموده است. برچسب های کاغذ سنگی سرشار از ویژگی هایی هستند که هر یک خود دنیایی از مزیت برای کاربرد در تمامی صنایع به شمار می روند.

مزیت های ظاهری برچسب کاغذ سنگی

برچسب های تولید شده با کاغذ سنگی به لحاظ ظاهری مزیت هایی دارد که برای پی بردن به آنها تنها کافی است که این برچسب ها را در دست گرفته و یا حتی یک بار آنها را در صنعت مورد نظر خود به کار برد.

مزیت های ظاهری برچسب کاغذ سنگی، stonepaper

یکی از این مزیت ها ضد آب و روغن، چربی و اسید بودن آنها ست که استفاده از این برچسب ها را درکلیه صنایع مفید می کند. این برچسب ها بطور طبیعی در برابر این مواد مقاوم بوده و برای تحقق این امر نیازی به انجام هیچگونه پوشش دهی نمی باشد.
نکته دیگری که در مورد این برچسب ها بیان شده و موجب شگفتی های زیادی می شود، چاپ پذیری عالی و آسان آن با همان زینک و مرکب مورد استفاده در چاپ کاغذهای معمولی است. چاپ این لیبل ها به خدمات تکمیلی چاپ دیگر لیبل ها بخصوص pvc نیازی ندارد.
همچنین مقاومت کششی بالای این محصول و نیز عدم تاثیر پذیری از دمای محیط، از دیگر مزیت های کاربردی آن بوده و این برچسب ها را برای استفاده در دماهای بسیار بالا و نیز بسیار پایین مناسب نموده است.

مزیت های باطنی برچسب کاغذ سنگی

برچسب های کاغذ سنگی در ماهیت و باطن خود نیز مزیت های فراوانی را به همراه دارند که از ارزش زیادی برخوردار بوده و متاسفانه از جانب مصرف کنندگان به آن بهایی داده نمی شود. اما این مزیت ها می تواند زندگی بشر را از خطر نابودی نجات دهد.

مزیت های باطنی برچسب کاغذ سنگی،stonepaper

کاغذی که برای تولید برچسب های کاغذسنگی استفاده می شود، کاملا تجزیه پذیر و قابل بازیافت بوده و پلاستیک مورد استفاده در این کاغذ برخلاف پلاستیک استفاده شده در دیگر کاغذها، کاملا تجزیه پذیر و حامی طبیعت است.
چه ارزشی را می توان نام برد که از قطع نشدن درختان، مصرف نشدن آب و اسید و حتی تولید نشدن پساب، شیرابه و نیز گازهای سمی مهمتر بوده و بیشتر بتواند به سلامت اکوسیستم و در نتیجه تمامی موجودات زنده و بیش از همه انسان کمک کند.

برچسب های کاغذ سنگی در صنعت

از برچسب های کاغذ سنگی در صنعت می توان به صورت گسترده ای استفاده کرد. در هر صنعتی که حتی در فکر نمی گنجد نیز، از این برچسب ها می توان استفاده نموده و از دردسر های کار با دیگر برچسب ها رها شد.

برچسب های کاغذ سنگی در صنعت، stonepaper

یکی از بزرگترین مصارف این برچسب ها را می توان در تولید کاغذ دیواری و روکش های ام دی اف پشت چسبدار نامید. این محصولات در صورتی که با استفاده از کاغذ سنگی تولید شوند علاوه بر داشتن ضریب چسبندگی بالا، در برابر عوامل مخرب محیطی نیز مقاوم خواهند بود.
همچنین این برچسب ها را می توان در صنعت بسته بندی مواد غذایی، مواد پتروشیمی، مواد اسیدی و بازی و… استفاده نمود. همچنین این برچسب ها توان تحمل دمای بسیار پایین یخچال های مخصوص حمل مواد غذایی را دارند.

برچسب های کاغذ سنگی در تحریر

برچسب هایی که با استفاده از کاغذ سنگی تولید می شوند، این قابلیت را دارند که با استفاده از خودکار و مداد های معمولی بتوان بر روی آنها متنی را نوشت و از این نظر برای صنعت تحریر بسیار مفید و پرفایده خواهند بود.

برچسب های کاغذ سنگی در تحریر، stonepaper

از کاغذ سنگی می توان در تولید لیبل های تحریری مورد مصرف در صنعت دارویی، شیمیایی و نیز نشانه گذاری اجناس و لوازم خاص استفاده نموده و هر اطلاعاتی که لازم باشد را بدون تهیه وسایل نگارشی مخصوصی بر روی آن درج نمود.
نکته بسیار جالبی که در برچسب های تحریری دیده می شود، این است که این لیبل ها نه تنها خودشان بلکه متنی که بر روی آن ها نوشته شده است نیز، کاملا ضد آب بوده و در مواجهه با آب و یا هر ماده دیگری آسیب نمی بینند.

برچسب کاغذ سنگی چیست؟

0 در مورد “برچسب کاغذ سنگی چیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا