تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی

تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی
تولید کاغذی با استفاده از سنگ آهک، توانست تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی جهان ایجاد کند. این کاغذ که با نام کاغذ سنگی شناخته میشود، قابلیت های فراوانی داشته که آنرا از سایر کاغذ ها متمایز ساخته است.

کاغذ سنگی با داشتن یک شخصیت منحصر به فرد، ویژگی هایی همچون: ضد آب بودن، مقاومت در برابر پارگی، مقاوم در برابر شعله ور شدن، مقاوم در برابر حشرات، دارای ماندگاری و طول عمر بالا، بافت نرم و یکنواخت و همچنین چاپ پذیری عالی دارد.

برای تولید این کاغذ های سنگی نه درختی قطع و نه حتی قطره ای آب مصرف میشود. ضمن اینکه به دلیل سفید بودن طبیعی مواد اولیه نیازی به رنگبری نیز نداشته و اسیدی و کلر نیز نیاز ندارد.

صنعت سبز با کاغذ سنگی

به دلیل مصرف نشدن آب و اسید، تولید شدن از سنگ و نه چوب، آلوده نکردن محیط زیست، تولید نکردن زباله و پسماند، تجزیه پذیر بودن و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از کاغذ سنگی، به صنعت تولید کاغذ با استفاده از سنگ، صنعت سبز می گویند. صنعت سبز به معنی حامی همه جانبه محیط زیست است.
با توجه به مصرف سالانه 2 میلیون تن کاغذ در کشور و همچنین تولید تنها 700 هزار تن کاغذ توسط تولید کنندگان داخلی، ما سالانه ناچار به واردات قریب به 1300000تن کاغذ از سایر کشور ها هستیم که این عمل ضربه¬ی جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد کشور وارد میکند.

صنعت-سبز-با-کاغذ-سنگی-yazd-stone-paper

بنابراین با حمایت از کاغذ سنگی تولید شده در ایران میتوان با یک تیر3 نشان زد: استفاده از کاغذی مرغوب و منحصر به فرد، حمایت از طبیعت زیبا و در معرض خطر، حمایت از تولیدات داخلی و کمک به اقتصاد کشور.
لازم به ذکر است کاغذ سنگ ایرانی به نسبت نمونه های خارجی کیفیت بالاتری داشته و حتی میتوان گامی مهم در راستای صادرات این محصول برداشت.

تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی

2 در مورد “تحولی عظیم در صنعت چاپ و بسته بندی”

    1. سلام
      در حال حاضر بدلیل اینکه کاغذ سنگی قابلیت استفاده در دستگاه های کپی و پرینترهای لیزی را ندارد این کاغذ بصورت بسته های A4 و A5 عرضه نمیگردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا