امکان سلفون کشی بر روی کاغذ سنگ

امکان سلفون کشی بر روی کاغذ سنگ
کاغذ تولید شده از سنگ به سلفون کشی نیازی نداشته و به خودی خود در برابر آب و رطوبت و نیز تغییرات دمای محیط مقاوم است. اما اگر به هر دلیلی شما قصد سلفون کشی کاغذ سنگ را دارید، امکان انجام این عملیات وجود دارد.
در فرآیند های چاپ عموما از واژه ی سلفون کشی بطور گسترده ای استفاده می شود و یقینا شما نیز همچون دیگر مصرف کنندگان انواع کاغذ و مقوا با این کلمه مواجه شده اید. این عملیات یکی از مراحل معمولی برای داشتن چاپی باکیفیت است.
در هنگام سلفون کشی، کار چاپی را به دستگاه و در برخی مواقع به کارگاه دیگری انتقال داده و پوششی از جنس پلاستیک بر روی آن می کشند. این پوشش مانع از رسیدن آب، رطوبت و ذرات گرد و غبار به چاپ انجام شده می شود و ماندگاری چاپ را بالا می برد.
انجام سلفون کشی و یا روکش سلفون بر روی کار چاپی، با دردسر های خاص خود همراه بوده و زمان مورد نیاز برای انجام چاپ را بالا می برد. به همین دلیل هزینه های اضافه ای برای انجام این عملیات به مشتریان تحمیل می شود.
کاغذی که با استفاده از کربنات کلسیم تولید می شود هیچگونه نیازی به انجام سلفون کشی ندارد. زیرا بافت آن به گونه ای تولید شده است که در برابر آب، رطوبت و نیز سرد و گرم شدن دمای محیط کاملا مقاوم بوده و به مراقبت نیازی ندارد.
دلیل این مقاومت تشکیل شدن کاغذ سنگی از پودر سنگ و عدم وجود الیاف سلولزی شکننده و آسیب پذیر در بافت آن است. کاغذ سنگی با نداشتن الیاف سلولزی در برابر کلیه عواملی که موجب آسیب دیدن این الیاف می شوند نیز، مقاوم است.

چاپ با کیفیت کاغذ سنگی بدون سلفون کشی

کار چاپی انجام شده بر روی کاغذ سنگی حتی بدون انجام خدمات تکمیلی که یکی از آنها سلفون کشی می باشد نیز، باکیفیت بوده و آسیب پذیری آن بسیار پایین است. حتی اگر کاغذ سنگی را در آب غوطه ور نماییم چاپ آن پاک نمی شود.

چاپ با کیفیت کاغذ سنگی بدون سلفون کشی، stonepaper

دلیل این امر همانطور که در بالا اشاره شد، بافت کاغذ سنگی است. زیرا این بافت به گونه ای تولید شده است که عاری از هرگونه خلل و فرج بوده و هیچ ماده ای توان عبور از سطح آن را نداشته باشد. حتی ذرات کوچک گرد و غبار نیز به آن وارد نمی شوند.
همین بافت نفوذ ناپذیر نیز سبب می شود تا کاغذ سنگی کاملا ضد آب بوده و پس از آغشته شدن با آب و دیگر مایعات کاملا سالم باقی مانده و کوچکترین آسیبی نبیند. چرا که این مواد اصلا به بافت آن وارد نمی شوند تا بتوانند به آن آسیب برسانند.

مزیت کاغذ سنگی در نیازمند نبودن به سلفون کشی

نیازمند نبودن کاغذ سنگی به فرآیند سلفون کشی از آن جهت یک مزیت محسوب می شود که این کاغذ پس از انجام کار چاپی، کاملا آماده تحویل به مشتریان بوده و این خود موجب صرفه جویی در زمان چاپ خصوصا در ایام شلوغ سال می شود.
همچنین با این ویژگی کار چاپی انجام شده بر روی کاغذ سنگی با هزینه ی کمتری انجام می شود چرا که با حذف مرحله سلفون کشی، هزینه های انجام شده برای آن نیز حذف می شوند که خود گام مهمی در راستای چاپ به صرفه است.
ضمن اینکه، در بیشتر موارد انجام سلفون کشی در کارگاه مجزایی انجام شده و این بدین معناست که کار چاپی بایستی بارگیری شده و در کارگاه مذکور تخلیه شود. که با توجه به آسیب پذیر بودن چاپ انجام شده بر روی کاغذ های سلولزی، امکان آسیب به چاپ وجود دارد.

سلفون کشی کردن کاغذ سنگ

با تمام نکات و دلایلی که برای نیازمند نبودن چاپ انجام شده روی کاغذ سنگ به سلفون کشی بیان شد، گاهی مشتریان خود را ملزم به این کار میبینند. که در این مواقع امکان سلفون کشی بر روی کاغذ سنگی وجود دارد.

سلفون کشی کردن کاغذ سنگ، stonepaper

یکی از عواملی که ممکن است کار چاپی را نیازمند روکش سلفون کند، حالت مات و مخملی کاغذ سنگی است که از دید بسیاری از مصرف کنندگان به زیبایی کار چاپی کمک می کند. اما برخی ترجیح می دهند که چاپ انجام شده براقیت داشته باشد.
برای به دست آوردن این براقیت می توان کاغذ سنگ را پس از انجام چاپ، سلفون کشی نموده و سطح آن را براق کرد. که اینکار دقیقا مشابه مراحل انجام شده بر روی دیگر کاغذ ها بوده و به خدمات و مواد ویژه ای نیاز ندارد.

امکان سلفون کشی بر روی کاغذ سنگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا